سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تریبون آزاد

زندگی بهتر

 

هر وقت خسته شدید زود استراحت کنید، ولو اینکه چند تا کیسه‌ میوه دستتان است و توی راهروی اتوبوس ایستاده‌اید و یک پاتون نصفه نیمه لب پله‌ی اتوبوس است و دارند به شما فشار می‌آورند و آن دستتان هم چند تا کتاب و جزوه است و کیف هم ندارید و در همین هیر و بیر موبایلتان هم دارد زنگ می‌زند و یقین دارید که یا طلبکارتان است که منتظرتان مانده تا پول به حسابش بریزید و اون وقت شما دیرکرده‌اید یا عیال است که بچه‌ها بهش فشار آورده‌اند و حسابی از دستتان عصبانی است و توقع دارد که معجزه کنید. خلاصه بگذارید موبایلتان آن قدر زنگ بزند که بپوسد و عیالتان جیغ و داد بزند که خسته شود و طلبکارتان بایستد تا علف زیر پایش سبز شود. شما که نمی‌توانید خودتان را بکشید. تازه اگر هم بکشید دیگر مرده‌ی شما به چه درد آنها می خورد؟

پس عاقلانه این است که راحت باشید و عیالتان هم خسته شود بلکه او هم حالی‌اش بشود که معنی این استراحتی که من می‌گویم چیست؟ ناراحت طلبکارهم نباشید، چون این جماعت اون قدر پولشان را دوست دارند که حاضر نیستند پند امثال من را گوش کنند و خودشان را به خاطر پول خسته نکنند. اون هم اگر عاقل باشد یا می‌نشیند و منتظرتان می‌ماند یا اگر عاقلتر باشد، اصلا می‌رود دنبال کارش. در هر صورت شما ناراحت نباشید.

کاری که شما باید بکنید این است که سالم بمانید و سر فرصت کارها را انجام بدهید؛ در غیر این صورت اصلا کاری از دستتان برنمی‌آید. پس اصلا ناراحت نباشید.